18 marca, 2008

GTA San Andreas » SA - Szkoły

W całym stanie San Andreas są dostępne 4 szkoły, w których możemy doskonalić nasze umiejętności poruszania się różnymi pojazdami. Ukończenie wszystkch 4 szkół jest wymagane do ukończenia gry w 100%. Za każdą lekcję w szkole mozemy otrzymać medal złoty, srebrny lub brązowy, w zależności od ilość procent wykonania danego zadania (liczy się zarówno końcowe położenie pojazdu jak i czas wykonania lekcji), aby zdobyć złoty medal należy mieć 100%, na srebrny 85%-99%, na brązowy 70%-84%, jeżeli zdobędziemy mniej niż 70% musimy wpotórzyć lekcję. Do ukończenia głównego wątku gry potrzeba nam jedynie ukonczonej szkoły latania. Szkoły jazdy są zaznaczone czerwonym znaczkiem na mapie w czasie gry.


Szkoła samochodowa

Lokacja: Aby rozpocząć naukę zaawansowanej jazdy samochodem należy udać się na południe od garażu w dzielnicy San Fierro - Doherty, po wejściu do budynku udajemy się do czerwonego znacznika, aby rozpocząć szkołę samochodową.
Lekcje - 12:

1. The 360
Pojazd - Infernus
- Bardzo proste zadanie, należy wykonać pączka, czyli obrót o 360 stopni, aby to zrobić przytrzymaj hamulec, gaz i któryś z kierunków skrętu jednocześnie, poczekaj aż samochód wróci do pierwotnej pozycji, i puścić klawisze.

2. The 180
Pojazd - Blista Compact
- Kolejne dość proste zadanie, tym razem musisz zrobić nawrót o 180 %, i zaparkować w miejscu z którego startowałeś, aby to zrobić, trzymaj gaz, po dojechaniu do pachołów wyczuj dobry moment, i wciskając hamulec ręczny skręć w prawo, aby obrócić wóz o 180%, następnie spokojnie zaparkuj w wyznaczonym miejscu, jeżeli chcesz zdobyć złoty medal musisz zaparkować idealne, tj. w środku wyznaczonego pola i w dobrym kierunku. Przewrucenie pachołka równa się odjeciu 20% od łącznej noty.

3. Whip and Terminate
Pojazd - Bunshee
- Znowu nie będzie trudno Smile. Tym razem musimy poprostu jechać po wyznaczony m przez pachołki torze, jednak aby uzyskać dobry czas musisz przy zakręcie lekko przytrzymać hamulec, żeby go dobrze ściąć, do zaparkowania na które nie masz dużo czasu przygotuj się już po wyjściu z zakrętu.

4. Pop and control
Pojazd - Police (SF)
- Tu zaczynają się trudniejsze zadanie, pierwszym z nich będzie nabycie umiejetności jazdy z przebitymi oponami. Kiedy będziesz zbliżał się do kolczatki koniecznie puść gaz, jeżeli tego nie zrobisz skończy się to potrąceniem kilku pachołków co uniemożliwi skończenie lekcji, musisz dbrze wyczuć samochód, aby przejechać wyznaczony tor, najtrudniejsze jednak będzie idealne zaparkowanie, jednak jeżeli chcesz ukończyć na obojetnie jaki medal to tym się martwić nie musisz.

5. Burn and lap
Pojazd - Bunshee
- Doszliśmy do jednego z trudniejszych, jeżeli nie najtrudniejszego zadania w szkole samochodowej. Musisz przejechać 5 okrążeń w czasie 40 s. co daje 8 sekund na jedno okrążenie - brzmi łatwo, ale pozory mylą, bedziesz się z tym zadaniem musiał troszkę pomęczyć próbując je ukończycie na różnorodne sposoby, ja polecam jeden: zawracaj a ręcznym, jednak kiedy samochód obróci się o około 90 stopni dodaj gazu i skręć tam gdzie masz jechać, dzięki temu nie wyracisz znacznie prędkości, staraj się zawracać jak najbliżej pachołków, na prostych jedź po zewnętrznej aby łatwiej ściąć zakręt. Aby zdobyć złoty medal musisz mieć ponizej 36 sekund, co daje około 7 sekund na jedno okrążenie, bardzo trudno to wykonać, ale jest to możliwe.

6. Cone Coil
Pojazd - Bunshee
- Łatwiejsze zadanie od poprzedniego, choć i tak nie jest aż tak proste jak sie moze wydawać. Musisz ominąć pachołki (kierunek ustalasz przed startem), wykonać nawrót o 180 stopni i wrócić, staraj sie jechać jaknajbliżej pachołków, aby jak najmniej skręcać, przez co tracimy prędkość, nawrót wykonaj przy użyciu ręcznego, i wróć tą samą trasą, na wykonanie zadania masz 10 sekund.

7. The 90
Pojazd - Bunshee
- Znowu wracamy do zadań "z wyższej półki", tym razem musimy zaparkowac pomiędzy dwoma wozami, równolegle do nich, nie ma czasu bawić się w powolne parkowanie, gdyż mamy na to zadanie 5 sekund, a każde uszkodzenie któregokolwiek z wozów wiąże się z punktami karnymi, na to zadanie nie ma dobrej recepty, poprostu jedź, i hamując ręcznym tak manewrjuj samochodem aby ustawił się p[omiędzy 2 innymi wozami.

8. Wheelie wave
Pojazd - Bunshee
- Musimy wjechać jedną stroną pojazdu na podwyższenie, i dojechać na 2 kołach do czerwonego znacznika, niejest to zadanie proste, ani szczególnie trudne, lecz musisz dobrze wystartować, gdyż później możesz mieć kłopoty z utrzymaniem wozu na 2 kołach co spowoduje oddalenie sie od znacznika przez skręcanie. Nie ma limitu czasu.

9. Spin and go
Pojazd - Taxi
- Wracamy do prostszych zadań Smile. Musisz jadąc tyłem obrócić wóz o 180 stopni, i zaparkować przodem, aby wyczuć moment w którym bedziesz musiał nawwrócić spójrz do tyłu, kiedy pachołk się skończą skręcaj w lewo, hamujac ręcznym oddaj gazu i skręć w prawo, nie możesz sie zatrzymać. Na zadanie masz 5 sekund.

10. P.I.T. Maneuver
Pojazd - Police (SF)
- Znowu nie będzie trudno, choć będziesz musiał to troszkę poćwiczyć. Musisz lekko uderzyć w bok drugiego pojazdu, aby ten obrócił się o niecałe 180 stopni, przy czym musisz zatrzymać się jaknajbliżej drugiego pojazdu, aby zdobyć złoto nie możesz pozwolić na żadne uszkodzenia samochodu.

11. Alley oop
Pojazd - Bunshee
- Trudniejsze zadanie, musisz tak wyskoczyć z rampy aby przeskakując nad dwoma samochodami zrobić tzw. beczkę, tj. obrót o 360 stopni w bok, aby to wykonać musisz troszkę poćwiczyć, wjedź na rampę dwoma kołami, wjeżdzając na nią manipuluj tak strzałkami, żebyś spadł idealnie na 4 koła, nie jest to proste, ale wykonanlne, sporo zależy tu od szczęścia.

12. City Slicking
Pojazd - Super GT
- Druga z najtrudniejszych, oraz najdłuższa misja w szkole jazdy dostajesz pojazd którego wady poznasz już przy pierwszym manewrze, bardzo łatwo wpada w poślig, przez ciężko się nim skręca przy dużych prędkościach, z wykonaniem zadania na brąz nie bedziesz miał problemu, lecz jeżeli myślisz o złocie będzie już trudniej, gdyż musisz przejechać wyznaczoną trasę w 1:40, przy czym nie możesz uszkodzić samochodu. Mogę radzić tylko to, aby wystartować do tej lekcji w nocy, kiedy ruch uliczny jest najmniejszy, jedź ile się da po torach, aby nie narażać się na niebiezpieczeństwo przy wyprzedzaniu. Zalecany tor jazdy - jedź na północ prostą drogą, której odcinkiem wiodą tory dla tramwajów, dlatego skorzystaj z nich, kiedy dojedziesz do dwupasmowej drogi skręć w prawo, a potem od razu w lewo, zjeżdzając z górki zwolnij, mijając znacznik znów wciśnij gaz do decy, bedziesz jechał dwupasmową drogą, więc nie bedziesz miał problemów, później dopiero wjeżdzasz na drogę jednopasmową, skręcasz w prawo i jadąc pod górkę docierasz do końca tego szaleńczgo wyścigu.
Nagrody za ukończenie szkoły:
- Wszystkie złote medale: Hotknife
- Wszystkie medale srebrne lub lepsze: Bullet
- Wszystkie medale brązowe lub lepsze: Super GT


Szkoła lotnicza

Lokacja: Opuszczone lotnisko Verdant Meadows
Lekcje - 10:

1. Takoff
Pojazd - Rustler
- Zaczynamy od podstaw, czyli wznoszenie się do lotu. Aby ukończyć zadanie musisz przelecieć przez 3 pączki. Samolot poderwij do góry najlepiej wtedy, gdy tylnie koło samolotu oderwi się od ziemi, wtedy wznieś go do góry, schowaj koła przyciskiem "2" z klawiatury alfanumerycznej, przeleć prze pierwszego pączka, następnie zmniejsz wysokość lotu, i przeleć przez drugiego pączka, trzeci pączek znajduje się znowu troszkę wyżej, więc podnieś samolot do góry.

2. Land Plane
Pojazd - Rustler
- Potrafimy już startować, to teraz czas na naukę lądowania. Startujesz już w powietrzu, samolot jest skierowany idealnie na pas startowy dzięki czemu nie musisz maniupulować już kierunkami lotu. W locie rozwiń podwozie samochodu (przycisk 2), i zleć powoli tuż nad pas startowy, kiedy będziesz się zbliżał do pasa, wciśnij hamulec, aby samolot wytracił prędkość, przy samym pasie podnieś jego przód lekko do przodu, aby wylądować płynniej. Jeżeli liczysz na złoto musisz zatrzymać się idealnie w środku czerwonego okręgu.

3. Circle Airstrip
Pojazd - Rustler
- Odrobinkę trudniej, choć i tak powinieneś dać sobie z tą lekcją radę. Musisz wystartować, i zatoczyć małe kółko w powietrzy niedaleko od lotniska. Masz do wyboru kierunek w lewo lub prawo, po oderwaniu naszego samolotuod ziemi nie zapomnij schowwać podwozia. Skręty wykonuj spokojnie, i najlepiej na jednej wysokości, nie szarp samolotem bo wtedy ciężko Ci będzie wlecieć w psozczególne pączki. Lekcja kończy się w powietrzu.

4. Circle Airstrip and Land
Pojazd - Rustler
- Rozwinięta lekcja numer 3. Robisz to samo koło, masz również wybór kierunku lotu, lecz po skończeniu trasy trzeba jeszcze wylądować (Lekcja 2). Po przeleceniu przez ostatniego pączka ustaw się dobrze do pasa startowego, rozwiń podwozie i wyląduj tak jak w lekcji numer 2, postaraj się zatrzymać jak najbliżej czerwonego znacznika.

5. Helicopter Takeoff
Pojazd - Hunter
- Pzesiadamy się na helikoptery Smile. Musisz wznieść na określoną wysokość w ciągu 12 sekund, kiedy pojawi Ci się na monitorze kolejna komenda, obróć helikopter o 180 stopni, i wleć w znajdującego się niżej pączka.

6. Land Helicopter
Pojazd - Hunter
- Umiemy startować, to czas na lądowanie, Startujemy w powietrzu, i lecimy przechylając helikopter do przodu w kierunku czerwonego znacznika, tracąc jednocześnie wysokość, kiedy zbliżymy sie juz do czerwonego punktu, przechyl helikopter do tyłu, aby wytracić prędkość, i spokojnie opuść się na ziemie.

7. Destroy Targets
Pojazd - Hunter
- Teraz bedzie troszkę trudniej. Musisz zniszczyć najpierw 3 stojące jedna za drugą ciężarówki, dla ułatwienia zmień widok kamery, aby widzieć celownik, wystrzel w ich kierunku jaknajwięcej rakiet, kiedy zniszczysz wszystkie 3 ciężarówki, udaj się w kierunku 2 furgonetek, zleć nisko nad nie, i z niedalekiej odległości rozwal je karabinkiem maszynowym. Po tym leć na pas startowy by wylądowac i ukończyć lekcję

8. Loop-The-Loop
Pojazd - Stuntplane
- Zamienisz się teraz w kaskadera. Musisz zrobić tzw. pętle, przeleć przez pierwszego pączka, i wzbij się do góry, cały trzymaj klawisz którym się wznosisz, kiedy zatoczysz pętlę, i wrócisz do normalnej pozycji wyceluj w drugiego pączka i to koniec.

9. Barell Roll
Pojazd - Stuntplane
- Nauczysz się teraz drugiego akrobatycznego tricku. Wykonasz tzw. beczkę, czyli obrót o 360 stopni wokł własnej osi, przleć przez pierwszego pączka, i przechylaj samolot w lewo tak długo, aż wrócisz do naturalnej pozycji samolotu, wyczuj moment kiedy przestaniesz skręcać, aby trafić w drugiego pączka i zakończyć zadanie.

10. Parachute Onto target
Pojazd - Spadochron
- W tej lekcji nabędziesz umiejętności spadachroniarskich, przydatnych przy niektórych z misji. Zaczynasz w powietrzy, trzymaj klawisz odpowiadający za gaz w pojazdach, aby lecieć szybciej, i troszkę do przodu, kiedy na ekranie pojawi się napis "Press LPM to open your parachute now" wciśnij lewy przycisk myszy, teraz musisz dolecieć w sam środek ogręgu (na złoto), lub w inne punktowane pole, aby polecieć dalej "zahamuj" spadochronem, a CJ podkurczy nogi i poleci kawałek dalej niżby to robił normalnie.
Nagrody za ukończenie szkoły:
- Wszystkie złote medale: Hunter
- Wszystkie medale srebrne lub lepsze: Stuntplane
- Wszystkie medale brązowe lub lepsze: Rustler


Szkoła motorowa

Lokacja: Najprostsza szkoła znajduje sie na wschodzie Las Venturas, nieopodal tamtejszego stadionu
Lekcje - 6:

1. The 360
Pojazd - PCJ-600
- Musisz wykręcić pączka stojąc w miejscu, w tym celu trzyaj gaz, hamulec i jeden z kierunków skrętu, chwilkę przed dotarciem tylniego koła puść klawisze, nie powinieneś mieć z tą lekcją żadnych trudności

2. The 180
Pojazd - PCJ-600
- Musisz wykonać nawrót o 180 stopni, w tym celu najpierw dojedź do pachołków, i na ręcznym zawróc zaraz za pojedyńczym pachołkiem, wróć do celu i poprawnie zaparkuj.

3. The Weelie
Pojazd - BF-400
- Jeżeli jeździłeś już motorem w san andreas to na pewno robiłeś już dla zabawy ten trick. Rozpędź się, i przed dojechaniem do pachołków postaw motor na tylnie koło przenosząc środek ciężkości do tyłu i gazując, za pachołkami wróc na dwa koła, i zatrzymaj się w wyznaczonym polu.

4. Jump and Stop
Pojazd - Sanchez
- Kolejna bardzo prosta lekcja, musisz wyskoczyć z rampy, i zatrzymać się w zaznaczonym polu. Nie skręcaj w ogóle, gdyż wystarczy że będziesz jechał na wprost, a dojedziesz idealnie do celu.

5. The Stoppie
Pojazd - NRG-500
- Stoppie to przeciwność tego czego uczyliśmy się w lekcji numer 3, tym razem zamiast na tylnim, będziemy musieli jechać na przednim kole. Dojedź do pachołków, i dystans przez nie przejedź na przednim kole, aby to zrobić przechyl się przed pachołkami do przodu, i lekko zahamuj, potem manipuluj przechyleniem i hamulcem tak, abyś nie upadł na dwa koła, lub za mocno przechylił się do przodu i spadł z motoru, po przejechaniu dystansu wyznaoczonego przez pachołki zaparkuj w wyznaczonym do tego polu.

6. Jump and Stoppie
Pojazd - NRG-500
- Najtrudniejsza lekcja, wymagająca dość wielu prób. Musisz wyskoczyć z rampy, i tak manipulować przechyleniem, aby spaść na przednie koło, i dojechać na nim do zaznaczonego miejsca, po wylądowaniu lekko zahamuj, przez co nie powinieneś spaść od razu po lądowaniu na dwa koła, potem już tylko manipuluj przechyleniami, i idealnie zaparkuj
Nagrody za ukończenie szkoły:
- Wszystkie złote medale: NRG-500
- Wszystkie medale srebrne lub lepsze: FCR-900
- Wszystkie medale brązowe lub lepsze: Freeway


Szkoła pływania łodziami

Lokacja: Beyside Marina - północ Tierra Robada
Lekcje - 5:

1. Basic Seamanship
Pojazd - Coastguard
- Bardzo proste zadanie, w którym musisz poprostu popłynąć kawałek, i zatrzymać łódź w wyznaczonej strefie, zacznij hamować, około 6 sekund po starcie.

2. Plop a Course
Pojazd - Coastguard
- Bardzo proste zadanie, ze względu na spory czas, w którym się musisz zmieścić. Musisz przepłynąć łodzą wyznaczoną przez boje trasę, aby wiedzieć gdzie skręcić za bojami spoglądaj na radar, na którym są zaznaczone boje, które będą nastepne po tych do których aktualnie zdążasz.

3. Fresh Slalom
Pojazd - Dinghy
- Kolejna trasa do pokonania, tym razem za pomocą małe pontonu, dostosuj się do wskazówek z lekcji nr 2 aby ułatwić sobie zadanie

4. Flying Fish
Pojazd - Vortex
- Dość fajne zadanie, musisz przelecieć vortexem kilkadziesiąt metrów (na złoto conajmniej 67 metrów). Zatocz mały łuk aby dobrze wlecieć na rampę, i wyskocz, aby polecieć dalej przytrzymaj przycisk odpowiadający za przechylenie się w tył (np podczas jazdy motorem).

5. Land, Sea and Air
Pojazd - Vortex
- Najdłuższa trasa do pokonania, i zarazem ostatnia lekcja w szkole. Tym razem jako środek transportu dostaniesz poduszkowiec - Vortex. Aby ułatwić sobie zadanie skorzystaj ze wskazówek do lekcji nr 2.
Nagrody za ukończenie szkoły:
- Wszystkie złote medale: Jetmax
- Wszystkie medale srebrne lub lepsze: Squalo
- Wszystkie medale brązowe lub lepsze: Marquis

Brak komentarzy: